Què és la psicopedagogia holística?

La psicopedagogia holística és un nou camí terapèutic on s'integren coneixements de psicopedagogia, pedagogia Waldorf, psicomotricitat, ioga terapèutic, kinesiologia educativa...
Totes aquestes disciplines, per separat, són tècniques completes en si.
Aquí, el conjunt de totes elles, s'integra per restablir l'equilibri harmònic del nen, respectant la seva individualitat, com un ésser únic, en interacció constant amb el seu entorn, que evoluciona vers la consciència de si mateix.


4/10/08

El cos, instrument de l'ànima

L'home es diferencia de la resta d'éssers de la natura per la seva constitució anímica espiritual, la seva consciència i la seva raó. Aquestes facultats aboquen en "la consciència d'un mateix".
Per assolir la consciència d'un mateix és necessari un equilibri harmònic dels tres sistemes: el metabòlic motriu, el cefàlic i el rítmic.

1.- L'instrument de l'ànima volitiva és el sistema metabòlic motriu. S'ubica en el cos en les nostres extremitats per les activitats conscients , que executen accions voluntàries (ex: agafar una joguina). Per les activitats inconscients (ex: digestió) s'ubica en el sistema metabòlic, òrgans sota el diafragma (estómac, budell, fetge...)

2.- L'instrument de l'ànima pensant és el cap, el sistema cefàlic i el conjunt de nervis, situat a la part superior de l'organisme i oposat al metabòlic motriu (ex: nen que recorda que quan arriba el pare és l'hora de sopar)

3.- L'instrument de l'ànima sensitiva és el sistema rítmic, s'ubica entre el pensament i la voluntat. El sentiment interacciona en la respiració i aquesta s'efectua de manera rítmica. El sentiment necessita una base orgànica que pugui dilatar-se, contreure's i moure's en tots els sentits i això es fa pel ritme de la respiració i el cor (ex: nen que va molt accelerat i manifesta un patró respiratori amb inspiracions i expiracions més curtes i freqüents)

"El cuerpo intrumento del alma"
Dr. Walter Bühler





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada