Què és la psicopedagogia holística?

La psicopedagogia holística és un nou camí terapèutic on s'integren coneixements de psicopedagogia, pedagogia Waldorf, psicomotricitat, ioga terapèutic, kinesiologia educativa...
Totes aquestes disciplines, per separat, són tècniques completes en si.
Aquí, el conjunt de totes elles, s'integra per restablir l'equilibri harmònic del nen, respectant la seva individualitat, com un ésser únic, en interacció constant amb el seu entorn, que evoluciona vers la consciència de si mateix.


27/12/08

La natura anímica del nen IV. Temperament flegmàtic.

Es tracta d'un nen/a de constitució grossa i corpulenta. Li agrada el menjar i gaudeix d'ell. El ritme ho es tot per ell, sap quan és l'hora de menjar i de dormir. No té problemes per anar a dormir, ho fa amb gust i dorm força hores. És un nen d'hàbits regulars, una vegada que se li ha ensenyat una cosa ho fa amb precisió. Té un sentit d'ordre molt pronunciat.
A l'escola és un nen que ho fa tot, si se li dona temps, és poc impressionable als estímuls exteriors que l'envolten, reacciona lentament, li costa arrencar, però quan ho fa, és difícil parar-lo com l'aigua que res l'impedeix el fluir. Té bona memòria, pot aprendre bé tot el que es fa amb una pràctica repetida, sobretot si el que s'ha d'aprendre té una qualitat rítmica, té habilitat per la música i per la pintura. És molt perseverant en allò que emprèn, ho porta fins a la fi amb paciència, constància, tranquil·litat i constància. Li agrada jugar sol.
Tractament del nen extremadament flegmàtic.
Important una bona educació corporal que l'estimuli en tot el moviment. No es bo que dormi massa, se l'ha de despertar pel matí i rentar-li la cara amb aigua freda. No se l'ha d' abrigar en excés. Li convé menjar fruita, vegetals, amanides, pa integral, menjar salat i no li van bé els dolços, els greixos i els derivats de les farines blanques. No ha d'esmorzar quantitat abans d'anar a l'escola , és millor que torni a menjar a mig matí.
Es un nen que no aguanta les presses, necessita el seu propi ritme, es pot bloquejar si se'l pressiona a accelerar-lo. Si se'l veu adormint-se durant el dia se'l pot despertar amb un soroll sobtat, però això no es pot fer en els altres temperaments.
Se li té de mostrar la màxima simpatia interior però amb una aparent indiferència exterior. És important que el nen aprengui a estimar per treure'l del seu organisme corporal i moure'l vers la seva vida anímica.

"Los cuatro temperamentos"
Caroline von Heydebrand


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada