Què és la psicopedagogia holística?

La psicopedagogia holística és un nou camí terapèutic on s'integren coneixements de psicopedagogia, pedagogia Waldorf, psicomotricitat, ioga terapèutic, kinesiologia educativa...
Totes aquestes disciplines, per separat, són tècniques completes en si.
Aquí, el conjunt de totes elles, s'integra per restablir l'equilibri harmònic del nen, respectant la seva individualitat, com un ésser únic, en interacció constant amb el seu entorn, que evoluciona vers la consciència de si mateix.


1/6/08

L'educació actual té en compte l'ésser humà?


Fluctúa en el corazón el sentir,
resplandece en la cabeza el pensar,
cobra vigor en los miembros la voluntad.

Resplandor que fluctúa,
fluctuar que se fortalece,
vigor que resplandece.

He ahí al Hombre.

Dr. Walther Bühler

Quan evoquem imatges de fets passats utilitzem la memòria, i quan les relacionem entre si, ens entreguem al pensament. Algunes imatges ens produeixen plaer, altres displaer, altres indiferència, això ens indica que som capaços de sentir. Si el sentiment s'augmenta ens empeny cap a una acció.
Des d'una concepció antroposòfica, la vida anímica ve donada per tres tipus de vivències: pensar, sentir i voler relacionades respectivament amb els sistemes cefàlic neurosensori (crani), rítmic de circulació i respiració (tòrax), i metabòlic motor(sota el diafragma).

L'educació actual majoritàriament es centra en els processos del pensament (adquisició de coneixements i comprensió) obviant els processos del sentir i el voler generant desequilibris anímics afectant al futur ésser humà del dia de demà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada